torsdag 1 november 2012

Äntligen lärarexamen!

Min första större beställning kom från en annan vän till mig som just tagit examen och ville fira detta med vänner och familj.

Den skulle vara i storlek som en långpanna - vilket innebar, i mitt kök, en tårta i storleken 48cm*35cm.
En väldigt stor tårtbotten att göra och sen skära!
Jag löste det genom att tillverka tre tårtbottnar med ett recept jag fann.


Sedan var det att tillverka innehållet vilket blev 2-3 satser totalt i jämförelse med en vanlig runt tårta.

Det beställda innehållet var: Pimpimfluff och vaniljkräm.

Att lägga marsipanen blev det kluriga, att kavla ut en såppas stor bit och sen lägga på, men självklart löste jag det! Jag använder mig av en kavlingsduk som fungerar jättebra genom att vända hela upp och ner över tårtan och sen lossa.

Och så här blev resultatet! Allting var förbeställt, text och äpplen. Det jag la till var två kritor - då det ska föreställa "svarta-tavlan", så tyckte jag det skulle passa perfekt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar