torsdag 27 september 2012

Nyckelpiga

Min fjärde tårta och projekt blev till min mamma, som jag hade planerat innan jag började tillverka tårtor.
Jag är det barnet som brukar ge och göra något personligt till mamma och då jag började planera att tillverka tårtor tänkte jag ut något som skulle vara perfekt för henne.

Nyckelpigan har alltid varit något särskilt för henne, det har varit hennes symbol och nickname i både privatlivet och företagslivet då hon arbetat runt om i Sverige. Nyckelpigan representerar henne, så vad vore då inte mer lämpligt än att tillverka en nyckelpiga till henne?
Denna var jag enormt nervös inför då den kändes mer avancerad än någon annan tårta jag hittills gjort.

Innehållet denna gång blev åter igen Turkisk peppar-fluff och lemoncurd.
Och här är resultatet, en av mina absolut favorittårtor;



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar