onsdag 26 september 2012

Marsipanros

Nu när jag väl hade börjat att tillverka marsipantårtor kände jag ett behov av att testa att göra fler och fler och fler!
Så jag sökte mig efter anledningar att göra. Passande nog skulle en väldigt kär vän fylla år om inte alltför lång tid, vilket passade mig perfekt!

Denna gång ville jag prova på att kombinera mina två favorit-kombinationsfärger - svart och rött. Vinrött närmare bestämt. Jag ville även passa på att tillverka mina första marsipanrosor.

Jag satt en kväll och gjorde ett test, resultatet blev detta;



Sedan var det dags att tillverka tårtan. Det blev åter igen turkisk peppar-fluff i kombination av lemoncurd, den fantastiskt goda kombinationen!
Resultatet blev en svart tårta med vinröda rosor och kvällen till ära; med siffran 28, som min vän fyllde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar