onsdag 26 september 2012

Välkommen till Sussilagos Tårtor!

Mitt intresse för bakning har funnits i många, många år, men det var inte förrän i våren 2012 som jag började få upp ögonen för just tårtor. Främst marsipantårtor.
Jag har tidigare erfarenhet ifrån smörgåstårtor, men detta var något nytt!
Det var en klasskamrat på högskolan som började tillverka marsipantårtor i olika utseenden vilket fick mig att våga prova på.
I maj gjorde jag mina två första tårtor till en vän som fyllde år - ett väldigt bra sätt att öva är att ha många vänner och familjemedlemmar! Sedan har det flutit på med fler övningar tills jag skapade en sida på facebook där jag kunde publicera mina tårtor. Intresset har bara blivit större ju fler människor runt mig som har fått nys om detta, vilket gjort att jag har fått förfrågningar om att tillverka deras tårtor.
Jätteroligt verkligen och jag har äntligen hittat något som jag känner att jag vill fortsätta med!
Här är ett smakprov på den allra första tårtan som innehåller turkisk peppar-fluff och lemoncurd.
Det ska föreställa en vitsippsäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar