onsdag 26 september 2012

Turkisk peppar-fluff

Jag hade aldrig hört talas om namnet "fluff" innan och undrade vad detta kunde vara.
Svaret jag fick var att fluff var något som blir till efter att ha smält ner valfritt godis i grädde, låtit det svalna och sen vispat upp det. Fluff.

Inför min första tårta bestämde jag mig för att prova på att smälta ner turkisk peppar. Hur gott vore inte det?
Ingen jag kände hade provat på detta innan, så jag var med andra ord en testkörare när det kom till turkisk peppar.
Resultatet? Något av det godaste jag har ätit.

Hur du gör detta?

Ta 3dl grädde och häll ner i en kastrull, sätt på 3an, häll sedan i nästan en hel påse med turkisk peppar, original. Rör om då och då så att inget fastnar i botten och låt allt smälta ner i grädden. Se till att grädden INTE kokar. Alla säger detta och det är det jag går efter. Dock har jag ett par gånger råkat få allt att koka när jag skapat fluff, det har ändå gått bra att vispa det. Men för att vara på den säkra sidan så försök att undvik detta!

När allt är nersmält häll över det till en skål och ställ sedan in det i kylskåpet i minst 4 timmar, men helst över natten. Sen är det bara att vispa!
Tada, du har skapat Fluff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar