onsdag 26 september 2012

Badanka

Den andra tårtan jag tillverkade blev till samma vän som ville ha "vitsippsäng". Vännen skulle fylla 30 år och en enda tårta kändes inte tillräckligt. Därför blev min första testtårta två stycken!

Då hon inte hade beställt något utseende på den andra tårtan försökte jag komma på vad jag skulle göra med den, använda fantasin på något sätt. Försöka komma på något som återspeglade vännen i fråga.
Jag visste att hon samlade på en viss typ av badankor, men hur kan jag använda mig av det?
Då tipsade en vän mig om att jag kunde forma en badanka av marsipan som jag skulle sätta mitt på tårtan och till hjälp fick jag hennes dotters badanka som modell.

Innehållet i denna tårta blev pimpimfluff och vit choklad-fluff.

Så här blev resultatet:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar